Monday, September 8, 2014

La millor arma dels miquelets moderns

El consolat d'Estats Units va enviar un comunicat als seus ciutadans la setmana passada sobre la Diada, avisant-los que no vagin on hi haurà multituds de gent, perquè "fins i tot les manifestacions que pretenen ser pacífiques poden convertir-se en confrontacionals i escalar-se fins a la violència."

La veritat és que m'ha mosquejat. Entenc que vulguin protegir els seus (com jo!) i agraeixo la suposició de que serà pacífica la manifestació, però em sap molt greu que suggereixin als meus compatriotes i els d'altres països que s'allunyin de la V de Votar. Jo vull que la vegin. Vull que vegin la capacitat organitzativa, la participació voluntària, i el bon rotllo. Vull que vegin l'alegria. Vull que vegin la diversitat d'edats, colors i orígens i que sentin tots els idiomes que s'hi parlaran. Vull que vegin la força i la determinació. Sobre tot la determinació.

El govern espanyol va prometre que es podia negociar qualsevol cosa mentre fos pacífica. Aquí estem i encara no venen a la taula. N'hi ha aquí i a fora que diuen que fer pancartes i mosaics i cadenes humanes i espelmes i lipdubs i V baixes és folklòric, i a més estan farts de fer rècords Guiness cada any. Però això és el que toca quan has decidit prescindir de la violència. Si no ensenyem la força amb armes, ho hem de fer amb gent. Molta, molta gent que està disposat a demostrar la seva determinació de manera absolutament pacífica.

No crec que hi hagi violència dijous, però si n'hi ha, no vindrà dels manifestants, sinó de la gent que vulgui fer-nos quedar malament, gent que vol desprestigiar un moviment pacífic. Com diu la Carme Forcadell, no podem caure en provocacions.

Miquelet modern

Però, què hem de fer, doncs? No volem anar amb el lliri a la mà. Doncs, anem amb una càmera a la mà! Porta sempre la millor arma que pugui tenir un miquelet modern: la càmera del mòbil. Estigueu sempre a l'aguait. Amb la bateria carregada i potser una de recanvi. Nosaltres serem eufòrics, cridaners i reivindicatius. Volem prendre la responsabilitat de portar aquest país endavant. També serem pacífics, i tindrem les fotos com a prova per compartir amb el món.

(El dibuix és de Jordi Calvís, of course.)


1 comment:

  1. El meu mòbil no té càmera, però tinc una petita Canon de butxaca (una IXUS 70) que deu tenir uns set anys (quan la meva economia encara no era tan "trista" com ara) i aquesta ve amb mi!!! I tant!! :-)))

    Gràcies, Liz, per tot el que fas, maca!!!

    ReplyDelete